Sunday, June 6, 2010

New Post..MASUM la pulok

Setelah berkurun tidak meng'update'kan blog..maka disaaat ini terpanggil untuk meng'update'kannya...banyak perkara yang berlaku tanpa dikongsi dan diceritakan dalam blog ni...Untuk kali ni, rasanya nk berkongsi tentang pengalaman aku masa melibatkan diri dengan sukan universiti/ MASUM...

Sebelum MASUM:
Kalau diikutkan hati, memang tak nak join dah..bukan ape player utk handball women xde...kawan-kawan aku yg join last year ramai yg xde...dan aku kurang yakin dengan player baru disebabkan player2 tersebut dicari dan diserapkan last minute....Tapi selain semangat kesukanan yang tinggi dan cintanya pada sukan bola baling, maka aku teruskan perjuanganku bersama orang2 baru disamping inginkan pakaian adidas yang diberi khas buat atlet UPM..(keh3)...serius, cantik baju kali ni...

Semasa 'centralise training':
Pada hari pertama dah kena bleep test...mmg confirm aku xdpt buat yang terbaik mcm 2tahun lepas..mane tak nya, cuti semester duduk rumah n xbuat apape...memang pancit cepat la time tu...buat ala kadar je la bleep test...paksa diri kang pengsan lak aku...Waktu petang bermula lah latihan bersama orang2 baru buat pertama kali nya....aku takde mood tapi gembira dapat keluarkan peluh...Dari hari pertama aku dah dapat ramalan yang team kali ni xdpt pergi jauh...macam2 berlaku dalam tempoh latihan seminggu...aku bukan nk bajet star... Tp kalau bleh aku memerlukan pasukan yang mantap utk terus mengharumkan nama universiti tercinta...Tp aku redha dgn kekuatan pasukan yang ada..nak salahkan mereka2 pun xboleh jugak...Bagi aku org yg bertanggungjawab adalah, manager.....Kenapa xcari player dari awal...pastu nk train dalam mase seminggu..How come???aiyooo...Disebabkan xcukup player, maka manager telah menarik 2org player softbol masum upm utk join handball....kesian betol....Geram tol aku.. dari aku 1st year suke cari player last minute...hmmmm

Semasa pertandingan:
USIM menjadi tuan rumah...1st opponent kami adalah uitm...hmmm mereka penganjur....mlm b4 game aku da mimpi yg team aku kalah...15-0 lak tu..so time game aku bermain dengan bersungguh2 menyebabkan mimpi itu tidak menjadi kenyataan wlupun team aku still kalah.. xpe, xheran..bagi can la kan...mase 1st year dulu uitm da kalah dgn upm tuk rebut tmpt ke-3...Last year pun uitm sampai suku akhir je...upm smpai semi final..so bg can la kan....yg xdisangka dgn UMT team aku kalah tipis...refree bias..!!! geram aku...tp akhirnye dgn USIM, kami menang...score yg last dari aku sungguh bergaya...i really like it!puas sgt dpt wat yg terbaik n score 3gol.....

Selepas pertandingan:
Teringat balik apa yg berlaku sepanjang masum kali ni..hari pertama bertolak, team handball upm berhenti makan di restoran mamak...aduh...aku xbleh terima bile aku kena mahal...rm8.50 nasi aku...ni sume gara2 kari kambing....abih aku dibahan(diejek) dgn dak2 laki n kwn2...mane xnyer, dak laki mkn pun xsame harga cm aku...cume sorang je yg saiz giant n makanan dia hampir sama dgn aku..oh no...
Lagi satu... kes pijak taik kucing..aduh malu giler time ni....lepas mkn malam dgn team handball upm..masing2 nak naik bas..aku dgn bangganya jalan bersama scandal aku la konon (chinese boy) n naik bas...tibe2 ada bau taik....siap scandal aku soh pakcik bas bukak lampu n setiap org yg naik bas check tapak kasut masing2....aku tgk seblah xde..so aku biar la n be confident aku xpijak..malang xberbau n bau tu cm kuat je kat aku...check la lg seblah..oHHHH TIDAAAAAAKKKKK...aku rupenyer....waaaaaaaaaaa....laju aku turun n kesat2 kasut kt rumput.....malu sgt bile kena ejek buat kali kedua....bising satu bas masa tu..aduh..jatuh standard aku...mmg time tu xleh nk cover cun dah..hahahaaa....igt lagi..ade yg ckap "syud ko duduk depan skali tapi kaki ko duduk luar eh!" memang kena bantai gelak r satu bas tu.....
haish..seronok kali ni....hubungan dengan kawan2 masum pun semakin rapat..rindu lak kt diowg..tahun depan klu bleh nk join lagi.....aku tak serik...

No comments: