Monday, July 4, 2011

Mari mencuba : CreAm Puff

Salam.
Alhamdulillah, praktikal selama 3 bulan telah berjaya dihabiskan dan keputusannya juga telah keluar..Pasal praktikal, bila free nanti baru kongsi ye.. Hampir 3 minggu berada di rumah tanpa sibuk mencari kerja mcm kwn2 yang lain..hehe..Mak pun mcm tak bagi kerja & suruh tolong die  dulu.. Hurm...rileks2 je la kat umah ni sambil bantu mak  buat kuih karipap pusing yg ditempah..dpt upah jgk walaupun xbyk.Hehe..
Memasak adalah salah satu kesukaan saya so, teringin nk belajar buat cream puff sebab bulan puasa yang lepas kami sekeluarga berniaga kuih karipap pusing dan cream puff yg ditempah drp kawan mak saya. Cukup laku lagi laris...
So saya telah mengambil inisiatif sendiri utk mempelajarinya drp Chef Youtube..hehe.. mana taw lepas ni boleh wat bisnes cream puff pula. :)


Dalam die bubuh krim...
Finally..!!! menjadi u'olls..hehe..sedap lagi tu
 

3 comments:

~♥..WaNy..♥~ said...

sngt sedap ajar aku buat syud xpon mai bg aku rasa....hehehe

Anonymous said...

syud..mn resepi.. tringin nak wat gak.

SHAR RECHELL said...

kak syud: oh, cream puff. sangat-sangat sedap! masa kat kelas katering dulu-dulu pernah buat cream puff. cream puff yang perfect ada lubang kat dalam dan sangat-sangat ringan atau lembut. best buat benda ni. :)