Wednesday, April 1, 2009

Sampai Hati.......

Baru-baru ni teman ada terima tawaran utk memegang satu tanggungjawab. Namun, teman telah me'reject' awal2 disebabkan pada masa itu emosi teman masih blom stabil dan berada di kampung....Selepas kembali ke tempat 'penginapan', teman berjumpa dengan org yg telah menawarkan tawaran itu kpd teman. Tujuannya adaah utk mengetahui siapakah 'peserta' seterusnya yg mendapat tawaran selepas teman menolaknya....Dalam masa yg sama, terbongkarlah rahsia yg telah menyebabkan hati teman terluka...Sampai hati dia ckp mcm tu....(hati teman berbisik). Nasib baik teman dah reject awl2 t/jawab tuh...if x, potensi dia utk pandang rendah kt teman mungkin akan wujud. Pasa 31 mac, teman telah mendapat surat utk pergi ke temuduga bagi menerima t/jawab tu. Dalam hati ade keinginan nk pergi....tp ntah la...bagai ada sesuatu yg menghalang. Akhirnya, mmg teman x pergi..... Pada keesokan paginya, teman telah bertemu dengan rakan teman. Sembang punya sembang, terbukak la cerita pasal semalam....Lagi skali dalam masa yg sama, hati teman dilukai....Sampai hati dia ckp mcm tu.... Ye, teman mmg seorang yg beremosi, tp masih boleh dikawal. Dan xbermakna seorang yg beremosi xmampu untuk memikul sesuatu t/jawab...Sebagai manusia biasa kita mesti mengeluh sekiranya kita terpaksa berhadapan denganl t/jawab yg berat. Namun, perkara itu dapat diatasi dengan akal dan hati yg cekal dengan izinNya. Dia pun sama jugak cuma ye lah, mungkin dia mempunyai kelebihan yang tinggi berbanding teman untuk menyelesaikan sesuatu dengan cepat.Sebagai manusia biasa kita memang akan bergantung. Tp adakah di mata dia, teman sangat bergantung sehinggakan tidak mampu untuk membuat atau menyelesaikan sesuatu permasalahan pun?? Adakah pergantungan teman hingga teman terpaksa berdiri di kaki dia??Walauapapun, teman tahu ape kekuatan dan kelemahan teman... Terpulang lah pada individu yg mahu menilainya...Last but not least MAYBE I'M NOT THE BEST, BUT I'M STILL GOOD!!! BE WHAT U ARE!

2 comments:

lurunna said...

Relaks syud, mungkin ade hikmat disebalik sume nie...well mungkin cz dia xnk ko penat or resah bila dpt tjwb 2...

fazally87 said...

Biarkn La org tu..bukan shutz susahkn die pun..xkn nk mintak toLong nk berkira gak..Lain r if shutz main soh je..nnt die perLukn pertoLongan t die tau r rase cm ner..