Wednesday, June 8, 2011

Hanya suka2 : Nak cuba fesyen Hana Tajima...

Aku  mula mengenali dia setelah aku terlihat fesyen tudung muslimah sekarang...(Tapi di alam maya je la) Hana Tajima Simpson.. Dari sumber yang boleh dipercayai, beliau adalah kacukan jepun dan inggeris.. Bekerja sebagai Fashion designer dan model jgk kot sebab tengok die posing sana sini.. Dulunya bukan beragama islam, tapi 5 tahun yang lepas sudah memeluk agama islam.. Difahamkan lagi, beliau juga merupakan kawan baik kepada penyanyi Yuna.. No wonder la kalau kita tgk fesyen tudung Yuna agak unik juga cara pemakaiannya.. ;)

Zaman semakin moden, berkembang... Macam-macam style aku dah tengok.. Tapi kali ni membawa sedikit kelainan dan boleh dikatakan aku juga meminati fesyen tudung sebegitu..Tapi sekadar meminati je la.. Nak pakai tu, setakat cuba2 di bilik je..haha...Kawan2 sekeliling juga ramai yang dah pakai tudung ala Hana Tajima.. Sempat juga lah aku belajar di youtube.. Tapi still tak past..haha.. Akhirnya aku telah bertanya pada seorang kawan yg betul2 meminati dan mengikuti gaya Hana Tajima. Jom kita tengok fesyen hana Tajima.. Orangnya memang cantik..Pakailah tudung mcm mana pun mesti cantik.. :)

Hana Tajima Simpson 1

Hana Tajima Simpson 2
Err.. Ni kawan saya..cantik kan..

Fesyen Hana Tajima yg sgt digemari (Kawan saya jugak ni.Cantikkan!)

Setelah dikaji, Jika ingin kelihatan cantik dan sesuai dengan gaya tudung Hana Tajima, pemilihan jenis kain tudung perlu diutamakan..Dan satu lagi, bentuk muka juga perlulah bersesuaian. Jika tidak... Jadilah macam saya ni...

1


2


 3

Haha..bulat...posing bukan main.. Tapi kurang sesuai.. Oleh itu beringat-ingat lah ye..





P/s : Nak try jugaakk..




1 comment:

~♥..WaNy..♥~ said...

bgus...aku pon suka jgk fesyen nie tp nk buat xleh muka aku bulat mcm buah limau da.....haisss