Monday, November 22, 2010

Apabila kekecewaan melanda

Seminggu yang lepas 16hb, aku mengalami sedikit gangguan emosi lrbih2 lagi apabila mendapat kiriman  sms yang mengatakan aku tak boleh test JPJ Jumaat  19hb lepas..Aku pun bertanya sebabnya..jawabnya.. Lesen L xcukup sebulan. Fine! Kawan aku boleh lak test jumaat ni sedangkan kami sama-sama buat lesen L ritu.. 
Maka kekecewaan pun melanda...
Hari Khamis 18hb.. Aku plan nk balik kolej dan siapkan assigment dan hantar pada hari jumaat 19hb before 5pm...Tapi aku diajak pergi beraya di rumahh abang sedara..Aku memang tak nak ikot sebab nak siapkan kerja..Tapi rasa kasihan bila tak pergi sebab beria-ria aku diajak..huhu...dan akhirnya..aku pulang ke rumah selepas beraya dalam pukul 1 pagi...
Maka kekecewaan pun melanda...
Jumaat 19hb, aku bangun pagi dan mahu bersiap pulang ke kolej.. Kejut akak bangun untuk hantar aku..Tunggu dia bersiap hingga hampir tengahari..aku tidur sementara menunggu akibat keletihan yang teramat..Selepas terjaga aku terus bersiap memandangkan sudah lewat. Akak seperti main tarik tali dengan aku apabila kejap2 dia nak hantar..kejap2 suruh ayah hantar..Akhirnya ayah hantar selepas aku menangis-nangis akibat lewat sampai ke kolej
Maka kekecewaan pun melanda
Sabtu, 20hb... Kemuncak kekecewaan untuk aku apabila terdapat rakan sekelas yang membuat muka serta mengutuk ideaku supaya makan malam ikut kedudukan berdasarkan kumpulan simulasi kaunseling yangtelah dicampurkan. Aku betul-betul tak faham dengan kehendak mereka ini..kalau tak susun ikut kumpulan macam tu, akan ada yang bersuara kerana ada yang duduk berkelompok ikut geng masing-masing. Buat penngetahuan, dalam kelas aku memanng terdapat kelompok yang kuat asabiahnya. Aku pun tak tahu mcm mana nak puaskan hati semua orang.. dan yang paling aku geram, disebabkan mereke ni je majlis tu agak spoiled.. Bg aku la..sebab diorang buat muka..Salah seorang daripada mereka agak biadap ketika aku cuba jelaskan. Serius, darah dah menyirap naik...aku da mula nak tenung muka dia...Betapa membaranya dalam hati ni.. Nasib baik tahap kesabaran aku masih tinggi.kalau tak aku dah sound dia balik dan konfem akan ada pergaduhan. Sampai hari ni masih terkesan. 
Maka kekecewaan pun melanda...
disebabkam mereka ini, hilang rasa percaya dan sayang setelah 4 tahun bersama.. Sorry to say.. U all memang self-fish!!! kalau macam ni la perangai korang.. susah la nak berjaya.. terutama pada mereka yang suka cakap dan tikam dari belakang..

1 comment:

Lurunna said...

err...sampai cmtu sekali..? sabar ye syud..